RETURER

När du handlar på webbplatsen har du 14 dagars ångerrätt. Är du medlem i clubhummel har du full ångerrätt i 100 dagar.

Uppmärksamma att alla artiklar eller presenter som returneras kommer att återbetalas genom samma betalningsmetod som användes vid beställningstillfället.

OBS! Vi vill påpeka att vi inte är ansvariga för eller ersätter returvaror som inte är från hummel.


 

VILL DU RETURNERA EN ELLER FLERA VAROR? 
- GÖR PÅ FÖLJANDE SÄTT:
 
1. ANVÄND DIN RETURETIKETT
Använd det medföljande returetiketten i paketet. Om den saknas, vänligen kontakta vår kundtjänst. Observera att en returavgift tas ut vid retur av en vara. Om du väljer att använda den medföljande returetiketten, kommer returavgiften automatiskt att dras av från återbetalningsbeloppet. Se den specifika returavgiften för ditt land under våra vanliga frågor.


2. FÖRBERED DITT PAKET
Packa varan/varorna försiktigt och bifoga hela returetiketten. Placera den utskrivna etiketten på paketet. Se till att den är väl synlig och att adressen och streckkoden inte täcks. 
 
OBS! Om du har flera returer, måste de skickas separat eftersom returerna inte kan kombineras.
 
3. RETURNERA DITT PAKET
Lämna in paketet på närmaste postkontor och skicka det till adressen som står på den utskrivna etiketten. Kom ihåg att skaffa och behålla ett försändelsekvitto. Vi kan dessvärre inte återbetala eller byta någon vara utan ett försändelsekvitto.
 
Observera: När de väl har mottagits bör de endast hanteras på ett sådant sätt att deras kännetecken, egenskaper och funktioner kan upprätthållas. Bland annat innebär det att klädernas hängare inte ska tas bort.
 
UTAN RETURETIKETT
Om du väljer att inte använda returetiketten som vi tillhandahåller, blir du ansvarig för returen av ditt paket. I det fallet kommer hummel inte kunna spåra din retur.
 
Om du väljer detta tillvägagångssätt, skicka paketet direkt till:
 
Hummel Distribution Center A/S
Skandinavienvej 7
6330 Padborg
Denmark 
 
Vänligen ange ditt namn, adress och ordernummer på returpaketet som avsändarinformation.
 
BYTESTJÄNST
Observera att vi inte godtar sändningar mot postförskott.
Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning på hummelsport.se
 
Varor som köpts på rea eller med en rabattkod kan endast återbeställas med samma nedsatta pris om erbjudandet fortfarande gäller.
 
ÅTERBETALNING
Efter vi har tagit emot din retur i vårt lager kan det ta 3–5 vardagar innan återbetalning är slutförd. Observera att det kan ta upp till 14 dagar från det att vi får ditt paket tills återbetalningen syns på ditt bankkonto.
Beloppet kommer alltid att återbetalas med samma betalningssätt som användes vid betalningen av köpet. Du kommer att få ett e-postmeddelande så snart din retur har behandlats. Hur lång tid det tar för ditt konto att krediteras beror på den bank du använder och betalningsmetoden som du använde vid betalningstillfället.
 
OBSERVERA:
Köpesumman kan komma att förverkas helt eller delvis. Detta inträffar om varans värde har satts ned på grund av:
  • Varan har uppenbarligen burits eller använts
  • Varan uppvisar tecken på lukt, t.ex. parfym, aftershave, rök, eller visar andra tecken på användning/slitage
  • Varan har skadats medan du hade hand om den Varan har hanterats på ett annat sätt än det sätt som var nödvändigt för att upprätthålla dess kännetecken, egenskaper och funktioner
  • Enligt annulleringsrätten uppfylls inte begränsningar avseende förslutning, typ av vara etc.
  • Varans försegling (hängare) har tagits bort.
  • Du har valt ett spelarnummer vid köp av en landslagströja
KLAGOMÅL
Våra produkter har en två års garantitid. Om du gjort ditt köp på hummelsport.pt kan du få en återbetalning om klagomålet är befogat. Klagomål kan framföras genom att skicka ett e-post till
till kundservice@hummelsport.se
Ytterligare anvisningar kommer att mottas beroende på situationen i fråga.
 
Om du har utfört ditt köp via någon av våra återförsäljare, vänligen kontakta dem. Återförsäljaren kommer sedan att behandla klagomålet i enlighet med deras klagomålspolicy. Vi kan heller inte behandla klagomål gällande produkter som köps från andra detaljhandlare än hummel.net, hummel.dk, hummel.co.uk, hummelsport.de, hummelsport.se, hummel.pl och hummel.fr.
 
SKADADE VAROR
Om du mottagit någon vara som är skadad bör du utföra samma förfarande som beskrivs ovan för klagomål.
 
FELAKTIGA VAROR
Om du har fått felaktiga varor, antingen fel storlek eller fel vara, vänligen kontakta vår kundtjänst och skicka tillbaka varorna. Tyvärr kan vi inte skicka den ursprungliga ordern igen. Vi kommer istället att ge tillbaka dina pengar och du kan då göra en ny beställning. Vid felaktiga eller skadade varor är returfrakten gratis.
 
EUROPEISK TVISTLÖSNING
Europeisk lagstiftning kräver att alla onlinebutiker inkluderar en länk till den europeiska kommissionens plattform för tvistlösning: Plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.