VILLKOR

Vi ändrar ibland dessa villkor. Läs därför dessa villkor varje gång du vill beställa någon produkt för att säkerställa att du förstår de villkor som gäller vid den tidpunkten. Dessa Villkor uppdaterades senast i juni 2020.
 
Hummelsport.se ägs och drivs av
hummel A/S 
Det danska centrala verksamhetsregistret (CVR) nr 81198411 
(hädanefter hummel A/S)
Balticagade 20
DK-8000 Aarhus C
Danmark
E-post endast för support: kundservice@hummelsport.se
Ditt köp täcks av den danska köplagen och dessa försäljningsvillkor gäller vid köp av varor på hummel.net för leverans i Sverige.
 
Innehåll  
1 Beställning och betalning
2 Hur man beställer på hummel.dk
3 Kvitto på mottagen beställning och beställningsbekräftelse
4 Leverans
5 Returer
6 Återbetalning
7 Klagomål – om det är fel på varan
8 Personuppgifter
9 Cookies
10Lagval och jurisdiktionsort
 
1. BESTÄLLNING OCH BETALNING
För att köpa på hummel.dk måste du ha fyllt 18 år och ha ett giltigt kreditkort som vi accepterar. Om du är under 18 år kan du handla med din vårdnadshavares tillstånd eller har en annan laglig rätt att ingå ett köp.
 
2. Hur man beställer på hummel.dk (endast privata kunder)
Välj varorna du vill köpa och placera dem i ”varukorgen”. Det är möjligt att ändra innehållet i varukorgen fram till den faktiska beställningstiden samt att kontinuerligt kontrollera innehållet och priset på varorna. Alla leveranskostnader kommer att visas i varukorgen.
Eventuella extra kostnader för frakt osv, kommer att beräknas och läggas till när du är redo för att betala.
 
När du är redo att beställa klickar du på ikonen med varukorgen, ”Gå till kassan” eller ”Gå till varukorgen”. På beställningssidan fyller du i ditt namn, din adress, leveransadress (om den skiljer sig), e-postadress och telefonnummer, samt väljer den betalningsmetod du föredrar.
Innehållet i varukorgen kan ändras fram tills du har bekräftat genom att trycka på knappen ”Bekräfta och betala”. Betalningen genomförs i ett krypterat och säkert betalningsfönster.

En kopia av beställningen kommer att skickas med e-post efter att beställningen har skickats in.
Betalningsalternativ:
  • Visa
  • Visa electro 
  • Maestro
  • Mastercard
 
3. KVITTO PÅ MOTTAGEN BESTÄLLNING OCH BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE
Efter du har beställt en vara från oss, får du en kopia av din order som en bekräftelse på mottagandet av beställningen. Reservation görs för varor som är slutsålda samt för system- och prisfel. Ett bindande köpeavtal ingås först efter att du har mottagit en faktura från oss som bekräftar ditt köp.
 
4. LEVERANS
VAD KOSTAR LEVERANSEN?
För köp under 750 SEK är leveranskostnaden 59 SEK.
För köp för 750 SEK eller mer levereras ditt paket utan avgift.
Leveranskostnaden är inte inkluderade i totalsumman för din beställning, den visas separat.
 
VEM LEVERERAR DITT PAKET?
Beställningar skickas med PostNord till den adress som du själv anger. Telefonnumret som du uppger används för att meddela dig om leveransen med ett sms. Om du inte är hemma när PostNord kommer med paketet, levereras det till närmaste butik med paketutlämning och de ansvarar för att meddela dig.
 
HUR LÅNG TID TAR DET? 
Förväntad leveranstid med PostNord är 3–4 veckodagar.
Under kampanjer som t.ex. utförsäljningar, kan leveranstiden i sällsynta fall fördröjas. 
Samma dag som beställningen skickas iväg får de en faktura i ett e-postmeddelande, som även innehåller ett spårningsnummer.
Kom ihåg att kontrollera skräppostmappen om e-postmeddelandet inte anländer så som det kan förväntas göra.
 
5. RETURER
Köpare som handlar på hummel.net är under 30 dagar berättigade att annullera beställningen.
 
Annulleringsrätten startar den dag du tar emot varorna. Om tidsgränsen förfaller på en allmän helgdag, lördag, söndag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton, kommer tidsgränsen att utökas till påföljande veckodag. Om flera olika artiklar har beställts i en beställning men de levereras separat, eller en vara levereras genom delleveranser, kommer perioden att starta från mottagandet av den sista varan eller sista delleveransen.
Innan tidsfristen för returer gått ut, måste skriftligt meddela oss att du vill returnera en vara till kundservice@hummelsport.se.
 
Alternativt kan du returnera dina varor inom tidsfristen för annulleringen.
 
5.1 Varor undantagna från ångerrätten
 
Varor som tillverkats enligt kundens specifikationer eller som personanpassad touch täcks inte av returrätten. Det inkluderar, men är inte begränsat till, kläder, skor och föremål som är tryckta eller broderade enligt kundens begäran. Detta anges tydligt i beskrivningen av de varor där detta gäller.
 
Ångerrätt gäller dock inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. 
 
HUR DU RETURNERAR EN ORDER
 
Alla som ångrar ett köp och vill returnera en eller flera varor ska gå tillväga på följande sätt:
 
Du har 30 dagar på dig att returnera en vara som köpts på hummel.net.
 
VILL DU RETURNERA EN ELLER FLER VAROR?
-GÖR FÖLJANDE
 
1. Använd din returetikett
Du får gratis retur med en etiket. Om du saknar din returetikett, kan du ladda ner en ny här. Fyll i och bifoga också returetiketten. Om den saknas, kan du ladda ner en ny här.

2. Förbered ditt paket
Packa varan/varorna försiktigt och bifoga hela returetiketten. Placera den utskrivna etiketten på paketet. Se till att den är väl synlig och att adressen och streckkoden inte täcks. 
 
OBS! Om du har flera returer, måste de skickas separat eftersom returerna inte kan kombineras.
 
3. Returnera ditt paket
Lämna in paketet på närmaste postkontor och skicka det till adressen som står på den utskrivna etiketten. Du behöver inte betala något porto för detta paket. Kom ihåg att skaffa och behålla ett försändelsekvitto. Vi kan dessvärre inte återbetala eller byta någon vara utan ett försändelsekvitto.
 
OBSERVERA: Eftervarorna har mottagits bör de endast hanteras på ett sådant sätt att deras kännetecken, egenskaper och funktioner kan upprätthållas. Bland annat innebär det att klädernas hängare inte ska tas bort, och av hygienskäl får inte badkläder, underkläder, sockor och strumpor provas.
 
UTAN RETURETIKETT
 
Om du väljer att inte använda returetiketten som vi tillhandahåller, blir du ansvarig för returnen av ditt paket. I det fallet kommer du att stå för fraktkostnaderna och hummel kommer inte kunna spåra din retur.
 
Om du väljer detta tillvägagångssätt, skicka paketet direkt till:
 
Cella Logistics – Servicecenter
Am Güterbahnhof 2
24976 Handewitt
Tyskland
 
Vänligen ange ditt namn, adress och ordernummer på returpaketet som avsändarinformation.
 
Observera att vi inte godtar sändningar mot postförskott.
 
BYTESTJÄNST
Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning.
 
Varor som köpts på rea eller med en rabattkod kan endast återbeställas med samma nedsatta pris om erbjudandet fortfarande gäller.
 
Om priset på en vara som beställts av dig reduceras i anslutning till en rea mindre än 24 timmar efter beställningen har gjorts, kommer vi att betala tillbaka mellanskillnaden. Vänligen kontakta kundtjänst och uppge ditt ordernummer.
 
6. ÅTERBETALNING
 
Efter din retur har registrerats i vårt lager, kommer vi att behandla den och så snart som möjligt återbetala dina pengar. Det återbetalade beloppet kommer alltid att överföras till samma kreditkort som användes vid inköpet. Du får ett e-postmeddelande så snart din returförsändelse har behandlats.
 
Observera att det kan ta upp till 14 dagar från och med datumet då returen mottogs tills ditt belopp återbetalas till ditt konto.
 
Observera: När de väl har mottagits bör de endast hanteras på ett sådant sätt att deras kännetecken, egenskaper och funktioner kan upprätthållas. Bland annat innebär det att klädernas hängare inte ska tas bort, och av hygienskäl får inte badkläder, underkläder, sockor och strumpor provas.
 
Köpesumman kan komma att förverkas helt eller delvis. Detta inträffar om varans värde har satts ned på grund av:
- Varan har uppenbarligen burits eller använts
- Varan uppvisar tecken på lukt, t.ex. parfym, aftershave, rök, eller visar andra tecken på användning/slitage
- Varan har skadats medan du hade hand om den
- Varan har hanterats på ett annat sätt än det sätt som var nödvändigt för att upprätthålla dess kännetecken, egenskaper och funktioner
- Enligt annulleringsrätten uppfylls inte begränsningar avseende förslutning, typ av vara etc.
- Varans försegling (hängare) har tagits bort.
 
7. KLAGOMÅL
Ditt köp täcks av den danska köplagen inklusive förordningar om driftsavbrott. Det innebär att köparen är berättigad en återbetalning om klagomålet är befogat och defekten inte uppstod som ett resultat av en felaktig användning av produkten eller på grund av något annat skadligt beteende.
Klagomål måste lämnas inom en ”rimlig tidsperiod” efter att defekten eller felet har upptäckts. Kunderna rekommenderas att klaga så snart som möjligt.
Klagomål kan framföras genom att du kontaktar oss genom e-post till kundservice@hummelsport.se
Ytterligare anvisningar kommer att mottas beroende på situationen i fråga.
 
Kom ihåg att varorna alltid måste skickas i en lämplig förpackning, och att du alltid måste skaffa ett försändelsekvitto. I andra ord så är du personligt ansvarig för varorna tills vi mottar dem. Därför ska du alltid spara ditt fäsändelsekvitto, samt ditt spårningsnummer.
 
Observera att vi inte godtar sändningar mot postförskott.
 
7.1 FÄRGER
 
Även om vi har gjort vårt allra bästa för att visa färgerna så noggrant som möjligt, kan vi inte garantera att din dators visning av färgerna visning av färgerna exakt återspeglar färgen på produkterna. Färgerna på dina produkter kan därför variera något från dessa bilder.
 
8. PERSONUPPGIFTER
 
För att kunna handla på hummel.net måste du förse oss med följande uppgifter:
Namn
Adress
E-postadress
Mobilnummer
 
Ovanstående uppgifter kommer att behållas tillsammans med information om varorna som du köper i fem år från slutet av det räkenskapsår till vilket uppgifterna innefattas i, jfr avsnitt 10 i danska bokföringslagen, efter vilken tid sådan information kan raderas.
 
Om en inloggning har skapats hos oss för att du ska kunna använda självservice, kommer dina personuppgifter och beställningsuppgifter inte att raderas om du inte begär det.
Information kommer inte att delas med eller säljas till tredje part såvida det inte görs som en del av en omstrukturering eller hel eller delvis försäljning av företaget. All delning av uppgifter i ett sådan situation kommer att äga rum i enlighet med lagstiftningen om personuppgifter som gäller vid den aktuella tidpunkten.
 
Som kund har du möjlighet att få åtkomst till de uppgifter som finns dokumenterade om dig själv, samt invända mot registrerad information i enlighet med de relevanta förordningar i dansk lagstiftning som avser behandling personuppgifter. Alla frågor avseende det ska ställas till kundservice@hummelsport.se
 
9. COOKIES
Användning av hummel.net inbegriper godkännande av vår användning av cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att vi ska kunna övervaka vad som händer under ditt besök och för att känna igen din dator. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.
Om du vill läsa om de cookies som används på hummel.net och hur de kan raderas, klicka här.
 
10. LAGVAL OCH JURISDIKTIONSORT

Europeisk lagstiftning kräver att alla onlinebutiker inkluderar en länk till den europeiska kommissionens plattform för tvistlösning: Plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr