SOUTHAMPTON FOOTBALL CLUB INGÅR ETT FEMÅRIGT DRÄKTAVTAL MED HUMMEL

Southampton Football Club har glädjen att meddela att det ingått ett partnerskap med det ikoniska sportklädesmärket hummel.

Från och med den 1 juli 2021 kommer det femåriga partnerskapet se hummel kombinera sin kända produktinnovation och sin passion för att göra saker på annorlunda sätt för att hjälpa klubben att utvecklas på och utanför planen.

Det legendariska danska märket har en stolt sporthistoria och är ett av de mest erkända lagsportsmärkena i världen, men har ändå verkligt fokus på att bana väg för en bättre morgondag genom att skapa positiv förändring genom sport, en vision som passar perfekt med klubbens eget uppdrag att förvandla potential till excellens på och utanför planen.

Utnämningen av hummel är följden av en omfattande sökning efter en ny partner som delar klubbens värderingar och önskan att utmana gränserna. Partnerskapet låter också klubben återförenas med ett märke som redan är bekant för många supportrar, med sitt berömda varumärke med pilar och en humla som har varit med på flera kultklassiska Southampton-dräkter från 1987-1991, inklusive designen som introducerades under säsongen 1987/88 som baserades på Danmarks World Cup-tröjor 1986.

Som klubbens Official Technical Partner kommer hummel att designa och utveckla match-, tränings- och resekläder för klubbens herr-, dam- och universitetslag, tillsammans med ett omfattande detaljhandelsutbud.

Allan Vad Nielsen, VD för hummel, säger:

”Efter 30 års uppehåll är vi oerhört stolta och hedrade över att vara tillbaka som en officiell partner till Southampton FC.

Fotbollen är invävd i varumärket hummels dna och partnerskapet med Southampton utgör ännu ett stort steg i våra ambitiösa planer för tillväxt och internationell expansion.

Southampton har kontinuerligt visat prov på sitt banbrytande och innovativa tillvägagångssätt i sporten och tillsammans med dess starka värderingar och historia passar det perfekt ihop med hummel. Vi har samma värderingar och villförvandla potential till excellens på och utanför planen, och vi ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med klubben på framtida produktkollektioner och aktiviteter med fans.”

Southampton Football Clubs Chief Commercial Officer, David Thomas, kommenterar:

”Redan första gången vi träffade hummel-teamet var det uppenbart att det blev en fin kontakt mellan oss, inte bara på grund av vår historia, utan också på grund av potentialen i det vi skulle kunna uppnå tillsammans i framtiden.

 hummels kärnuppdrag, att vilja förändra världen genom sport, stämmer perfekt med vårt omvälvande sätt att bete oss på och utanför planen.

 Vi hoppas att våra delade värderingar ska leda till ett unikt partnerskap som inte bara ger bra dräkter till spelarna och fansen utan också omdefinierar den positiva inverkan som två likasinnade organisationer kan uppnå tillsammans.”


Klubben kan också bekräfta att de har ingått en ömsesidig överenskommelse med Under Armour om att avsluta deras befintliga partnerskap i slutet av säsongen 2020/21, efter att Under Armour förändrat sin marknadsföringsstrategi.

Under Armour och Southampton FC har uppskattat sin relation de senaste fyra åren och kommer att fortsätta att fira de prestationer som de åstadkommit tillsammans på och utanför planen. Klubben tackar Under Armour för att de varit en bra partner och önskar dem fortsatt framgång i sitt framtida arbete.