hummel intensifierar sitt fokus på barnmode och förvärvar det danska barnmärket Sometime Soon, som kommer att bli en del av hummels varumärkesportfölj från och med januari 2022. Sometime Soon grundades 2015 av Jacob och Cathrine Høilund, som upptäckte en lucka på marknaden för streetwear-inspirerat mode för pojkar i åldern 0-14 år med fokus på kvalitet och trenddriven design. Ett designvärde som också är grundläggande för hummel KIDS. Förvärvet av Sometime Soon kommer inte bara att stärka hummel KIDS, utan det kommer också att komplimentera en av Hummels kärnvärden vars fokus är att designa kvalitetskläder för aktiva och lekfulla barn.
Cathrine Høilund, som fortsätter som kreativ chef på Sometime Soon, säger: "Jag ser hummel som den enda och helt rätta matchningen för att ta Sometime Soon till nästa nivå, och jag ser fram emot att arbeta med alla de många spännande möjligheter som vi ser tillsammans."
Jacob Høilund tillägger: "Jag är stolt över vad Cathrine och jag har åstadkommit med Sometime Soon, och jag kan nu lugnt lämna över facklan till hummel för att söka nya äventyr. Precis som Cathrine är jag säker på att de kommer att bygga vidare på den grund som vi har skapat tillsammans för varumärket och göra det på ett övertygande sätt. ”
hummel kommer att överta all den verksamhet som Sometime Soon bedriver från januari 2022 och kommer i samarbete med nuvarande ägare att säkra försäljningen för våren/sommaren 2022. I det nya, starka samarbetet förväntas företaget att växa och expandera varumärket genom hummels befintliga plattformar inom detalj-, grossist- och onlineförsäljning.
Allan Vad Nielsen, VD för hummel, är glad över nyförvärvet, och han ser Sometime Soon som ett av de mest intressanta barnmärkena på den internationella scenen med en unik stil och DNA.
Allan Vad Nielsen säger: ”Vi har stor respekt för det arbete som har gjorts med varumärket hittills, och vi vill bara stärka den riktning som har satts och expandera det ytterligare internationellt. Med de senaste förvärven av Newline & HALO har vi visat att vi kan få varumärken att växa genom våra plattformar och samtidigt stärka deras varumärkesposition på marknaden. Vi kommer att göra detsamma med Sometime Soon, där vi ser stor potential och en perfekt synergi med våra andra företag. ”