Människorna är vår mest värdefulla resurs

Det gäller både de anställda här på hummel och de som arbetar med att tillverka våra produkter. Det är människor som påverkas av det vi gör, och människor som påverkar oss tillbaka. Därför vill vi vara kända för att sätta människorna i fokus. 

Det gör vi genom att se till att alla anställda känner sig trygga, glada och motiverade i sitt arbete, men också genom att ta hand om andra i vår omgivning, oavsett om de är kunder, leverantörer, klubbar eller andra viktiga aktörer. Alla är de lika viktiga för att verksamheten ska kunna växa. Därför vill vi samarbeta på ett etiskt och respektfullt sätt, samtidigt som vi alltid uppmanar till ärlighet och ömsesidig respekt, oavsett nationalitet, tro och arbetsprocess. 

Framför allt strävar vi efter att bli den perfekta affärspartnern för alla våra interna och externa intressenter.

INRE MÅL

DEN BÄSTA ARBETSPLATSEN

Vårt interna PEOPLE-arbete har som mål att göra hummel® till en positiv, utmanande och progressiv arbetsplats som lockar till sig och behåller vassa och klart lysande kompetenser från världens alla hörn.


YTTRE MÅL

OUR COMMITMENT AND CODE OF CONDUCT

Our code of conduct establishes our commitment to the Universal Declaration of Human Rights and our expectations to our suppliers. 

PREVENTING HUMAN RIGHTS VIOLATIONS

We aim to establish the best ways of identifying the actual and potential violations taking place in our value chain. We view our own presence and supplier engagement as a strong measure.

IDENTIFIED POTENTIAL VIOLATIONS

Violations of our code of conduct and international norms and standards can both take place in our upstream and downstream supply chain, on the field, in the factories, during transportation, during negotiations, during the use of the product, and after the use of the product. Whereas hummel aims to address all violations, it must prioritize the potential and actual violations based on the severity of the actual violations and the severity and likelihood of the potential violations. 

MAPPING UPSTREAM AND DOWNSTREAM VALUE CHAIN 

While we currently have a good overview of our tier 1 suppliers, we still need a better overview of the rest of the upstream supply chain. Likewise, we are seeing an increased focus on our downstream value chain and questions related to the use and end-of-life of textiles.

CSR STRATEGY INTEGRATED IN HUMMEL

It is imperative that all hummel employees are trained and aware of our CSR strategy and policies for us to achieve our goals and to continuously inform our customers of the progress we make. 

TRANSPARENT COMMUNICATION

Being transparent in our communication is an obligation to our customers.