hummel x Willy Chavarria

Vi har förenat våra krafter med den New York- och Köpenhamn-baserade haute couture-designern Willy Chavarria för att skapa ett av det mest fantastiska samarbete om ett klädkoncept som hittills skådats.

WE #5683 RIFA

Kollektionen identifierar fotboll som en global förenande kraft som överträffar ras- och klasstillhörighet och presenterar en fängslande konceptuell kollektion som genomgående hylla sammanslutningen. 

Vid sidan av samarbetet WILLY X HUMMEL kommer den globala kampanjen SPREAD THE 5683 köras. Den stödjer livet och värdigheten för invandrarna som bor i USA. 


Numret 5683 (LOVE) representerar hummel, Willy och RIFA:s delade ansträngningar att skapa och dela en mer omfamnande och tolerant ton inom den nuvarande globala invandrardebatten. För att hjälpa till att skapa en positivare, mer respektfull och inkluderande integrering av invandrare och flyktingar. 

Samarbetet WILLY CHAVARRIA X HUMMEL är ett äkta bevis på såväl hummels stolta fotbollsarv som sportens förmåga att förbättra livet för kommande generationer. Bygga band. Inte murar.

DISCONNECT TO CONNECT

hummel® gör åter gemensam sak med den mexikanskamerikanske designern Willy Chavarria och presenterar ett andra samarbete med inspiration av siffran 5683 – det gränsöverskridande meddelandet LOVE. Avsikten är att förbinda immigranter och flyktningar över hela världen genom sporten, och den andra delen av hummels samarbete vill bemöta alla – och förbinda världen genom projektet 5683.

Projektet skapades med målet att använda sport som ett medel för att förbinda människor mellan nationaliteter, religioner, trosföreställningar och skillnader – och kämpa mot den växande ensamheten.

BROTHERHOOD

Willy Chavarria och hummel® tar sig djärvt an VÅR/SOMMAR 2020 med ett tredje samarbete med en sport/mode-kollektion med betoning på respekt för mänskligheten.

Den här gången är fokuset på BROTHERHOOD. Den är fortfarande starkt inspirerad av idrotten fotboll och vi ser en uniform som kan betraktas som en del av en ny världsordning där vi alla ska dela med oss. En varaktig lycka genom omtanke om andra.

Det är lätt att känna igen samarbetets överdimensionerade styling med t-shirts med lågt skurna axlar och en stor pufferjacka som är lätt som en fjäder. Paletten är slående med klar turkos och strålande orange mot en neutral beige bas. Siluetterna är enkla och välkomnande för båda könen. 5683-logotypen hänger med sen första säsongen eftersom siffrorna på den engelska knappsatsen motsvarar L-O-V-E.